۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

جالبتر.ین 3 بار به به روز رسانی شده است

جالبتر.ین 3 بار به به روز رسانی شده است


ارزان‌ترین تلفن همراه جهان را ساخته شد

Posted: 21 Apr 2013 01:42 AM PDT

یک هکر چینی با استفاده از برنامه‌های منبع باز و وسایل موجود در بازار، ارزان‌ترین تلفن همراه جهان را ساخته است.

به گزارش ایسنا، اگر علاقه‌مند صفحات لمسی رنگی، صدها برنامه نرم‌افزاری کاربردی و امکانات پیشرفته تلفن همراه هوشمند نیستید، می توانید ارزان ترین تلفن همراه جهان را با قیمت ۱۲ دلار تهیه کنید.

این تلفن، شامل صفحه نمایش OLED دو رنگ (زرد و آبی)، بلوتوث، MP3 Player، پورت های USB‌ و MicroSD و شارژر است.

آنتن بلوتوث تنها یک رشته سیم نازک است و دستگاه از دو آی سی (ICs) اصلی تشکیل شده است؛ اطلاعاتی در خصوص مدت مکالمه و عمر باتری منتشر نشده است.

یک ماه قبل نیز شرکت ژاپنی ویلکام (Willcom)‌ کوچکترین و سبک ترین تلفن همراه جهان در ابعادی یک کارت اعتباری را معرفی کرد.

تلفن همراه Strap2 در ابعاد ۱۰٫۷*۷۰*۳۲ میلیمتر و وزن ۳۲ گرم (معادل یک چهارم تلفن همراه هوشمند آیفون)، دارای یک صفحه نمایش یک اینچی، آنتن جمع شونده و صفحه کلید T-9‌ است.

این تلفن همراه مینیاتوری ۳۸۰ دلاری‌ قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه و چک کردن ایمیل را مانند دستگاه های مشابه داشته و باتری دستگاه پس از هر بار شارژ کردن بمدت دو ساعت مکالمه مستمر کارآیی دارد.

نوشته ارزان‌ترین تلفن همراه جهان را ساخته شد اولین بار در جالبترین پدیدار شد.

تکذیب شایعه زلزله ۱۰ ریشتری

Posted: 21 Apr 2013 01:08 AM PDT

در پی انتشار شایعه بی اساس پیش بینی زلزله ۱۰ ریشتری در خاورمیانه و برخی کشورهای عربی منطقه که متاسفانه از سوی برخی منابع خبری داخلی نیز منعکس شده است، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی تاکید کرد: شایعه «پیش بینی زمین لرزه ۱۰ ریشتری در خاورمیانه از سوی سازمان زمین شناسی آمریکا» از اساس بی پایه و دروغ است و ظاهرا برای سر کار گذاشتن مردم با توجه به بروز چند زلزله اخیر در ایران ساخته شده است.
دکتر مهدی زارع در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به رخداد چند زلزله بزرگ متوالی در روزهای اخیر گفت: توالی این زلزله ها سوالات و نگرانی‌هایی را در ذهن مردم به وجود آورده و زمینه انتشار برخی شایعات بی اساس شده از جمله ادعای پیش بینی رخداد زلزله ای بزرگ در ۴۸ ساعت آینده به نقل از دو سایت غیر علمی و غیر معتبر، که بی پایه بودن این پیش بینی های ۴۸ ساعته در همین روزهای دو هفته گذشته کاملا مشخص شده و بعد از آن خبری کاملا دروغ از منبعی عربی منتشر شد که متاسفانه از سوی یک خبرگزاری داخلی هم به فارسی اشاعه داده شد، مبنی بر اینکه متخصصان سازمان زمین شناسی آمریکا زلزله ای با بزرگای ۱۰ را در خاورمیانه پیش بینی کرده اند و باز نشر آن در صفحات اینترنتی و دست به دست شدن این خبر در ای میلها و شبکه های اجتماعی، برای بعضی دیگر موجب ناراحتی بیشتر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: متن ای میل ارسالی کاملا غیر علمی و بی ربط است و مشخص است که کسی که حداقل دو ترم تحصیلی مبانی علمی را حتی در یکی از دانشگاهها یا مدارس عالی دورافتاده هم تحصیل کرده باشد، چنین مطلبی را به عنوان خبر یا گزاره علمی قبول نمی کند و جای تاسف است که چرا مسئولیت پذیری و حریم حرفه‌یی در بعضی رسانه ها تا جایی رعایت نمی شود که اخبار دروغ و بی پایه ای را که با جستجوی ساده در اینترنت بی اساس بودن اصل و فرع آن مشخص می شود منتشر می کنند.
زارع با تاکید بر این که سازمان زمین شناسی آمریکا اساسا چنین پیش بینی‌ای را مطرح نکرده و این شایعه کاملا بی اساس است در پاسخ به این سوال که آیا اصولا زمین لرزه ای با بزرگی ۱۰ ریشتر در منطقه خاورمیانه قابل تصور است است گفت: بزرگترین زلزله ثبت شده تاریخ، زلزله‌ ۹٫۵ ریشتری ۱۹۶۰ در شیلی است که این زلزله مربوط به فرورانشی بوده که در اقیانوس آرام اتفاق افتاده است و اساسا امکان وقوع زلزله ۱۰ ریشتری در خاورمیانه قابل بحث نیست.

نوشته تکذیب شایعه زلزله ۱۰ ریشتری اولین بار در جالبترین پدیدار شد.

اولین خیابان تهران +عکس

Posted: 20 Apr 2013 07:31 PM PDT

تهران در زمان ناصر الدین شاه اولین رشد کالبدی موثرش را تجربه کرد تجربیات ناصر الدین شاه از سفر فرنگ وی را برآن داشت که پایتختی در خور قبله عالم برای خود فراهم کند.در حالی که امروزه در شهر تهران حجم بیشر ساخت و ساز بر آزادراه ها متمرکز است اما زمانی داشتن یک خیابان بدون گرد و خاک برای اعیان تهران یک آرزو محسوب می شد. تهران در زمان ناصر الدین شاه اولین رشد کالبدی موثرش را تجربه کرد تجربیات ناصر الدین شاه از سفر فرنگ وی را برآن داشت که پایتختی در خور قبله عالم برای خود فراهم کند.حاصل این میل، خیابان کشی ها در تهران بود. تهرانی که تا قبل از آن فقط کوی و برزن داشت.

در بسیاری از شهرهای کهن سال ایران از قبیل اصفهان، خیابان کشی وجود داشته، ولی در پایتخت تا اواسط دوران سلطنت ناصرالدین شاه، که سطح شهر تهران و خانه سازی در آن دچار تحول عظیم گشت، کلمه «خیابان» در میان عناصر معماری در شهرسازی تهران وجود نداشت،

نقشه موسیو کرشش، معلم دارالفنون در اوایل سلطنت ناصرالدین شاه از سطح شهر برداشت و به سال ۱۲۷۵ قمری ، چاپ و منتشرشد. در هر دو نقشه هیچ اثری از نام خیابان مشاهده نمی شود. بلکه تمام معابر با نام های مرسوم آن دوره یعنی کوچه ، گذر ، گذار ، بازارچه بازار، راسته، رسته و … مشخص شده است .

در این سال ها به ضرورت و نیاز حصار صفوی را خراب کردند و حصار جدید ناصری را وسیع تر ساختند. سطح شهر گسترش قابل توجهی یافت، معابر جدید بنا شد، گذرگاه های تازه ای احداث کردند که شکل کالبدی آن ها به خیابان های امروزی بیشتر شبیه بود، تا به کوچه باغ های قدیمی. این معابر کما بیش از کوچه ها و گذرهای قدیمی تهران، عریض تر و با کمی اغماض به خط مستقیم کشیده شده بودند، گذرگاه های جدید را خیابان نام نهادند و بدین ترتیب خیابان در معماری و شهرسازی این شهر تولد یافت.

اولین نقشه تهران ترسیمی نجم الدوله (چاپ ۱۳۰۹ قمری ) پس از این دوره برای نخستین بار متضمن نام «خیابان» است. اولین خیابان های پایتخت که در این زمان شکل گرفتند عبارتند از : خیابان های باغ جنت (ولی عصر)، باغ انگوری (ولی عصر) ، جناب وزیر (ولی عصر)، امیریه (ولی عصر)، امیریه (امام خمینی)، باغ شاه (امام خمینی)، جلو قبرستان (مولوی)، دروازه گمرک (مولوی) و …

*آسفالت خیابانهای تهران

نخستین بار بر اساس نوشته روزنامه “وقایع اتفاقیه" در دوران صدارت میرزا تقی خان امیر کبیر برخی از کوچه های ارگ تسطیح و سنگفرش شد. تا آن ها برای عبور کالسکه مناسب و آماده گردد. کالسکه هایی که از فرنگ می آمد و یا در کارخانه معیرالممالک ساخته می شد.

روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره ۳۶ به سال ۱۲۶۷ قمری و در دوران صدارت میرزا تقی خان امیر کبیر نوشت که برخی از کوچه های ارگ تسطیح و سنگفرش شد تا آن ها برای عبور کالسکه مناسب و آماده شود. کالسکه هایی که از فرنگ می آمد و یا در کارخانه معیر الممالک ساخته می شد.

بعدها در دهه پایانی سلطنت طولانی ناصرالدین شاه، «شوسه» که طریقی بود برای آماده سازی سطح معابر جهت عبور راحت تر کالسکه، درشکه ، گاری و … وارد عرصه راه سازی پایتخت شد. اما هنوز خبری از«آسفالت» نبود.

با فرا رسیدن سال ۱۳۱۰ خورشیدی آسفالت برای اولین بار وارد خیابان های تهران شد. در این سال پیش از ورود ملک فیصل پادشاه عربستان به تهران، بلدیه پایتخت به تکاپو افتاد و برای نخستین بار آسفالت را که پدیده جدیدی در صنعت راه سازی به شمار می رفت، وارد خیابان های تهران کرد.

در مدت زمان کمی خیابان کوتاه الماسیه (باب همایون)، میدان توپخانه و اوایل خیابان لاله زار آسفالت شدند. بعدها خیابان باغ شاه (امام خمینی) و خیابان ولی عصر و البته تا حدودی کافه بلدیه (تئاتر شهر امروز) و دیگر خیابان ها آسفالت شد و بدین ترتیب رفته رفته آسفالت نه تنها وارد خیابان ها و معابر تهران که به تمام شهرها و جاده های کشور کشیده شد.

نوشته اولین خیابان تهران +عکس اولین بار در جالبترین پدیدار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر