۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

جالبتر.ین 4 بار به به روز رسانی شده است

جالبتر.ین 4 بار به به روز رسانی شده است


برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟

Posted: 15 Dec 2012 06:13 AM PST

همه ما داستان‌هایی درباره هنرمندان کمتر شناخته شده‌ای شنیده‌ایم که به دوستان خود کمک کرده یا به مبلغی ارزان لوگو برایشان طراحی کرده‌اند. گاهی اوقات این برندها حتی به شهرتی جهانی نیز دست یافته‌اند. در زیر به برندهایی نگاهی می‌اندازیم که در جهان دارای شهرت فراوانی هستند. اطلاع از هزینه طراحی لوگو بعضی از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد.

هزینه لوگوی توییتر: 15 دلار

برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی توییتر توسط سیمون اوکسلی در سال 2009 طراحی شد.

هزینه لوگوی پپسی: 1 میلیون دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی جدید پپسی توسط گروه طراحی Arnell در سال 2008 طراحی شد. حتما به یاد دارید که هنگام انتشار این خبر بسیاری آن را باور نکردند!

هزینه لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند: 15 میلیون دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند در سال 2009 بار دیگر طراحی شد.



هزینه لوگوی Accenture: یکصد میلیون دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی جدید شرکت مشاوره Accenture توسط شرکت طراحی و مشاوره Landor Associates در سال 2000 طراحی شد.

هزینه لوگوی BBC: یک میلیون و 800 هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی BBC در سال 1997 میلادی بار دیگر طراحی شد.

هزینه لوگوی British Petrol - BP: دویست و یازده میلیون دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی BP دوباره در سال 2008 طراحی شد.

هزینه لوگوی Enron: سی و سه هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی شرکت ارائه دهنده خدمات، کالا و انرژی Enron توسط طراح معروف پاول راند در دهه 1990 طراحی شد.

هزینه لوگوی بازی‌های 2014 گلاسگو: 95 هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی بازی‌های 2014 گلاسگو با حضور کشورهای مشترک المنافع توسط آژانس تبلیغاتی و مشاوره Marque Agency طراحی شده و این مبلغ فقط هزینه طراحی لوگو را شامل می‌شود.

هزینه لوگوی گوگل: 0 دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی اصلی گوگل در سال 1998 میلادی توسط سرگی برین، یکی از موسسان گوگل در برنامه دستکاری تصویر GNU GIMP طراحی شد. بعدها این لوگو چندین بار تغییر پیدا کرد اما همچنان لوگوی اصلی سالم مانده است.

هزینه لوگوی کوکاکولا: 0 دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی معروف کوکاکولا توسط دفتردار و حسابدار مخترع کوکاکولا، جان پمبرتون طراحی شد. او که فرانک میسون رابینسون نام داشت، این کار را در سال 1885 میلادی انجام داد. رابینسون با نام کوکاکولا بازی کرده و فونتی متمایز با خط شکسته را برای طراحی لوگو انتخاب نمود. این نوع تایپ حروف بعدها با نام script Spencerian شناخته شد و در اواسط قرن نوزدهم توسعه پیدا کرد. در آن زمان این نوع تایپ حروف به فرمی غالب در دست نوشته‌های رسمی در آمریکا تبدیل شد.

هزینه لوگوی بازی‌های المپیک 2012 لندن: 625 هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی بازی‌های المپیک 2012 لندن توسط یک شرکت مشاوره برند به نام Wolff Ollins در سال 2007 طراحی شد.



هزینه لوگوی شهر ملبورن: 625 هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی مرکز City of Melbourne در شهر ملبورن استرالیا توسط Landor Associates در سال 2009 طراحی شد.

هزینه لوگوی NeXT فروشگاه کامپیوتری : 100 هزار دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی فروشگاه کامپیوتر NeXT توسط پاول راند برای استیو جابز در سال 1986 میلادی طراحی شد.

هزینه لوگوی نایک: 35 دلار
برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟
لوگوی نایک توسط یک طراح گرافیک به نام کارولین دیویدسون در سال 1975 میلادی طراحی شد. این هزینه فقط طراحی لوگو را در بر می‌گرفت که تصحیح شده اما مانند گوگل و کوکاکولا به لوگوی اصلی وفادار ماند. بعدها نایک 500 سهم از سهام خود را به طراح داد که حالا بیش از 600 هزار دلار ارزش دارد.

نوشته برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخت کرده‌اند؟ اولین بار در جالبترین پدیدار شد. فروشگاه : http://www.market98.org/

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

Posted: 15 Dec 2012 04:47 AM PST

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

در سراسر دنیا شهرهای زیادی هستند که ناگهان از سکنه خالی شدند و اکنون هیچ کس در آنها زندگی نمی کند.

گرچه بسیاری اعتقاد به وجود ارواح سرگردان و اشباح را عوامانه می دانند اما بسیاری از مردم دنیا حتی در کشورهای پیشرفته جهان نیز این اعتقادات را عوامانه ندانسته و در مکانهای مختلف با شنیدن صدا ها و حرکات اشیا و جانوران شاهدی بر مدعای خود پیدا می کنند شهرهای خالی از سکنه یکی از مهم ترین مکانها است که علاوه بر قصرها و معابد قدیمی به آن گمان وجود اشباح می برند. برخی از معروفترین این شهرها به قرار زیرند.

Kolmanskop کولمانزکوپ نامیبیا

شهر شبح درجنوب نامیبیا در ۱۹۰۸، به دلیل تب الماس تب و امیدواری به ثروت آسان با رونق مواجه شد . ظرف ۲ سال یک شهرکامل با یک کازینو و مدرسه و بیمارستان و ساختمانهای مسکونی منحصر به فرد، در کویر شنی بی ثمر تاسیس شد.

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

اما در مدت کوتاهی پس از افت در فروش الماس پس از جنگ جهانی اول همه چیز تمام شد همه شهر را ترک و ریگ های روان جایگزین جمعیت شد. این شهر به دلیل صداهای عجیب و غریب به شهر اشباح معروف است و محلی ها معتقدند این شهر با اشباح پر شده.

Prypiat پریپیات اوکراین

پیرپیات شهر رها شده در “منطقه بیگانگی” در شمال اوکراین است. ساکنان این شهر اکثرا کارگران نیروگاه هسته ای چرنوبیل بودند که در ۱۹۸۶بعد از حادثه چرنوبیل شهر را رهاکردند و رفتند.

قبلا جمعیت حدود ۵۰٫۰۰۰ هزار نفر بود و الان تا شعاع چندین کیلومتر هیچ انسانی در آن دیده نمی شود و این شهر سالم به طور کامل به ارواح مقاوم در برابر رادیو اکتیویته به ارث رسید

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

سان زی تایوان
یک دهکده توریستی با ایده دنیای آینده در شمال تایوان در حال احداث بود که حوادث متعدد در آن از یک سوو کمبود امکانات مالی از سوی دیگر به بد شگون بودن این طرح دامن زد.

تا این که طرح ساخت این طرح توریستی به طور کامل متوقف شد و تایوانی ها معتقدند هم اکنون ارواح در این شهر رفت و آمد دارند.

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

کراکو ایتالیا

شهر متروکه کراکو ایتالیا که امروزه به جاذبه ای برای گردشگران از نقاط مختلف جهان تبدیل شده است. یکی دیگر از متروک ترین و عجیب ترین شهر های جهان است که شائبه حضور ارواح درآن ایجاد شده است شهر کراکو ایتالیا در سال ۱۰۶۰ میلادی توسط اسقف اعظم آرنالدو بنا شد.

این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا خانه‌هایی روی تپه‌ها ساخته شده و تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی دو هزار نفر را در خود جای داده بود. تا بیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند.مورخان زمین لرزه‌های متعدد ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

اورا دور سور گلان فرانسه
در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی ساکنان روستای اورادور – سور – گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه بدون این که بدانند چه خطری آنها را تهدید می کند یک کاروان نظامی ارتش آلمان را مشاهده کردند که داخل روستا شد و توقف کرد.این یک واحد نظامی اس اس ارتش آلمان نازی بود. ساکنان اورادور نمی دانستند که روز قبل همین واحد جنایتکاران اس اس ۹۹ گروگان بیگناه را در شهرکوچک تول به نرده های بالکن های منازل این شهر دار زده بودند.

ژنرال لامردینگ فرمانده لشکر دوم اس اس پانزر داس رایش فرمان قتل عام مردم شهر تول را به تلافی انفجار یک پل توسط نیروهای مقاومت فرانسه که در جریان آن ۲ سرباز آلمانی به قتل رسیده بودند را صادر کرده بود.

در بامداد روز ۱۰ ژوئن ژنرال لامردینگ به همین واحد اس اس گروهان سوم گردان در فوهرر فرمان قتل عام ساکنان روستای اورادور و تخریب این روستا را می دهد.

روستای اورادور دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ جمعیت بود که با مزارغ اطراف و چند صد پناهنده ای که از روستای شارلی به آنجا پناه آورده بودند در مجموع ۱۲۰۰ نفر را شامل می شد.

در این روز شوم در مجموع ۶۴۲ نفر از جمله ۲۴۶ زن و ۲۰۷ کودک توسط این جنایتکاران قتل عام شدند.

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

آنها پناهندگان روستای شارلی و ساکنان نواحی پیرامونی را همراه خود بردند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

به این ترتیب، در روز ۱۰ ژوئن سال ۱۹۴۴ میلادی جنایتکاران اس اس ساکنان بیگناه روستای اورادور- سور- گلان در نزدیکی شهر لیموژ فرانسه را به طرز وحشیانه و غیرانسانی قتل عام کردند.در این قتل عام ۶۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.

از آن روز این شهر متروک به اعتقاد محلی ها پر است از ضجه و گریه ارواح کودکان و زنان بی گناه.

گونکانجیما جزیره ارواح ژاپن
کشور ژاپن دارای جزایر بسیاری در قلمرو خود است که بعضی از آنها دارای جمعیت و بعضی نیز خالی از سکنه است. جزیره ” گونکانجیما” جزیره ای است که در سالهای آخر قرن نوزدهم میلادی به عنوان مرکزی برای استخراج ذغال سنگ تبدیل شده بود.

مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر

تا سالهای پایانی دهه ۱۹۵۰ میلادی این جزیره یکی از پرجمعیترین جزایر در جهان لقب گرفته و در هر هکتار آن ۸۳۵ نفر زندگی می کردند. در سالهای دهه ۱۹۶۰ و به دلیل افزایش بنزین و کاهش مصرف زغال سنگ در ژاپن این جزیره تخلیه شده و در نهایت در سال ۱۹۷۴ میلادی معدن به طور کامل تخلیه شده و جزیره خالی از سکنه شد.این جزیره به دلیل مناظر وحشت آورش به جزیره ارواح مشهور شده است.

نوشته مشهورترین شهرهای ارواح در جهان +تصاویر اولین بار در جالبترین پدیدار شد. فروشگاه : http://www.market98.org/

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در ۱۰ پرده

Posted: 15 Dec 2012 03:45 AM PST

بعضی از کارشناسان از یک سال پیش، سناریوی فاجعه‌آمیزی را برای مایکروسافت پیشبینی می‌کردند، سناریویی توأم با وخامت شدید وضع مالی و میزان سودآوری این شرکت.
سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
گرچه در یک بازه زمانی، ویندوز ۸ و نوآوری‌های این شرکت، همه را متقاعد کرد که این پیشبینی رخ ندهند، اما گویا مطابق شواهدی که در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود، همه آن کابوس‌ها، یک به یک در حال رخ دادن هستند:

۱- آی‌پد، بازار پی‌سی را بلعیده است:
مشاهده این وضعیت، همین الان هم ممکن است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، میزان فروش پی‌سی ۸ درصد نسبت به زمان مشابه سال پیش، کاهش داشته است. در آمریکا وضع بدتر بوده و میزان فروش ۱۴ درصد کاهش داشته است.
سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
قسمت زیادی از نقصان را می‌توان به آی‌پد نسبت داد. اپل در سه ماهه اخیر ۱۴ میلیون آی‌پد فروخته است، که از میزان فروش سازنده برتر پی‌سی یعنی لنوو بیشتر بوده است. لنوو در این بازه زمانی، ۱۳٫۷ میلیون پی‌سی فروخته است.

تازه اگر به آی‌پد‌هایی که اپل فروخته است، عدد ۴٫۹ میلیون دستگاه «مک» ای که این شرکت فروخته است اضافه کنیم، می‌بینیم که این شرکت برتر از هر پی‌سی ساز دیگری عمل کرده است.



۲- شرکت‌ها و کارکنان آنها، به تدریج با وسایلی غیر از پی‌سی کارهای روزمره را انجام می‌دهند:

مایکروسافت زمانی می‌توانست خیالش جمع باشد که بازار فروشش را در میان شرکت‌ها حقظ خواهد کرد و هیچ چیزی استفاده پی‌سی برای کارهای سازمانی و اداری را تهدید نخواهد کرد.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
گرچه هنوز هم مایکروسافت بازار خوبی در میان شرکت‌ها دارد، اما رفته رفته شواهدی مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد، این بازار هم به مخاطره افتاده است. برای مثال بانک انگلیسی معروف Barclays، امسال ۸۵۰۰ دستگاه آی‌پد خرید. یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، نشان می‌دهد برای مقاصد سازمانی و اداری، خیلی‌ها آی‌فون را به گوشی‌های دیگری مثل گوشی‌های RIM ترجیح می‌دهند.

اینها نشان می‌دهند که بازار پی‌سی در شرکت‌ها و ادارات دولتی، ممکن است شدیدا توسط آی‌دیوایس‌ها یا مک تهدید شوند.



۳- ویندوز ۸ هم از پس آی‌پد برنیامد:
اوضاع برای مایکروسافت خوب نیست، نه تبلت سرفیس و نه ویندوز ۸، هیچ کدام نتوانسته‌اند خللی در بازار آی‌پد ایجاد کنند. بر اساس تحقیقات مؤسسه پژوهشی NPD، علیرغم عرضه سیستم عامل ویندوز ۸ در ۲۲ اکتبر امسال، میزان فروش پی‌سی‌ها یک ماه بعد از این زمان، نسبت به زمان مشابه سال پیش ۲۱ درصد کاهش داشته است. در مورد تبلت‌های ویندوزی، سهم آنها در بازار تنها و تننها یک درصد است!
سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
در «جمعه سیاه» امسال، یکی از تحلیل‌گران به فروشگاه مایکروسافت رفته بود و در دو ساعتی که در فروشگاه بود، دیده بود که حتی یک دستگاه سرفیس هم به فروش نرسیده است.

حتی خود بالمر هم با محافظه‌کاری میزان فروش سرفیس را «متعادل» ارزیابی می‌کند.

البته در مقام دفاع از مایکروسافت می‌توان به فروش ۴۰ میلیون حق استفاده از ویندوز ۸ اشاره کرد که نسبت به میزان فروش ویندوز ۷ در زمان آغاز فروشش، هم بیشتر است.



۴- توسعه‌دهندگانی که پلتفرم مایکروسافت را ترک می‌کنند:

شاید آن طوری هم که می‌گویند اوضاع بد نباشد، هر چه باشد ویندوز ۸، تنها یک ماه عمر دارد و با این وجود ۲۰ هزار اپ در فروشگاه مایکروسافت وجود دارد.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
اما خب، باید در کیفیت و میزان کارآمدی این اپلیکیشن‌ها شک کرد، مثلا هنوز هیج اپلیکیشنی برای فیس‌بوک که با سرفیس سازگار باشد، در این فروشگاه وجود ندارد.

ویندوز فون ۱۰۰ هزار اپلیکیشن دارد، ولی iOS هفتصد هزار اپلکیشن دارد که ۲۷۵ هزار از آنها مخصوص آی‌پد هستند.



۵- با وجود سقوط RIM و همکاری مایکروسافت با نوکیا، هنوز ویندوز فون محبوبیتی کسب نکرده است:

مایکروسافت در زمینه گوشی موبایل در دو سال اخیر هر چه زده، به در بسته زده است. مشتریان علاقه‌ای به خرید گوشی‌های ویندوزی ندارند. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، ویندوز فون تنها ۲ درصد بازار موبایل گوشی‌های هوشمند را دارد.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
آخرین گوشی‌ای که نوکیا بیرون دارد، در مقایسه با آی‌فون یا گوشی‌های سامسونگ، قطور و سنگین بود. (گرچه نوآوری‌هایی هم داشت.)

۶- افول آفیس:

مایکروسافت از هر چیزی بتواند صرف‌نظر کند، از بازار فروش بسته آفیس نمی‌تواند چشم‌پوشی کند. در سال مالی ۲۰۱۲، این شرکت ۲۴ میلیارد دلار بسته آفیس فروخت.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
اما این موقعیت در حال تهدید شدن است، چرا که مشتری‌ها رفته رفته علاقه پیدا می‌کنند که همه کارهایشان را در محیط غیرویندوزی آی‌فون و آی‌پد انجام دهند.

آفیس هنوز زنده است، تلاش گوگل برای ایجاد سیستم آلترناتیو اسناد هنوز موقعیت اکسل را به خطر نیانداخته است، اما ممکن است میزان فروش آفیس در سال‌های آینده کاهش یابد.



۷- فرسایش بقیه تجارت‌های مایکروسافت:
اساس تجارت مایکروسافت ویندوز و آفیس است و موفقیت بقیه بسته‌های نرم‌افزاری این شرکت هم به موفقیت این دو، گره خورده است.
سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
در دنیایی که موقعیت ویندوز و آفیس به خطر بیفتد، احتمال دارد که کسی برای ایمیل از Exchange Server، برای مشارکت از SharePoint Server، برای ویدئوکنفرانس از Lync و برای مشارکت بی‌درنگ از Dynamics استفاده نکند.

این نرم‌افزارها هر سال برای مایکروسافت یک میلیارد دلار سودآوری دارند، آیا با افول ویندوز، مایکروسافت این بازارهای جانبی را هم از دست خواهد داد؟



۸- سقوط پلتفرم تجارتی:

در یک دهه گذشت، قسمت سرور و ابزارهای آن، دارای بیشترین میزان رشد در میان محصولات این شرکت بودند، سال پیش مجموعه سرور و ابزارها، ۷٫۴ میلیارد دلار فروش داشت.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
فروش این محصولات وابسته به فروش Exchange، SharePoint، Dynamics است، اگر این برنامه‌ها فروش نروند، کسی منطقا محصولاتی را که نیازمند اجرای آنها هستند هم نمی‌خرد.

۹- با یک گل ایکس باکس، بهار نمی‌شود!
ایکس باکس محصول بسیار موفقی است، کینکت کیفیت عالی دارد و مورد علاقه خوره‌های فناوری است. از طریق این محصول، مایکروسافت به اتاق‌های نشیمن بسیاری از مردم راه پیدا کرده است.
سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
ولی تجارت ایکس باکس برای دگرگون کردن وضعیت مایکروسافت کافی نیست. سال پیش ویندوز ۲۱ میلیارد دلار فروش داشت، در حالی که میزان فروش ایکس باکس تنها ۳۶۴ میلیون دلار بود.

۱۰- کاهش سود خالص مایکروسافت در سه ماه آخر سال «مالی» 2012:

برای نخستین بار ظرف ۲۶ سال گذشته، سود خالص مایکروسافت در سه ماه چهارم سال مالی ۲۰۱۲، کاهش داشت که حدود ۴۹۲ میلیون دلار برآورد شد. دلیل این امر را خرید ۶٫۲ میلیارد دلاری aQuantive می‌دانند، شرکتی خدمات آگهی آنلاینی که اکنون مشخص شده است، ارزش این همه سرمایه‌گذاری را نداشته است و به آن میزان که تصور می‌رفت، رشد نکرده است.

سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در 10 پرده
مدت‌هاست که خیلی‌ها تصور می‌کنند که مایکروسافت می‌تواند به سرعت عقب‌افتادگی‌ها خود را جبران کند و به اپل یا گوگل برسد، اما شواهدی نشان می‌دهند که این تصور هذیانی است.

در دنیای اینترنت ما ۱۷ سال است که منتظر هستیم، مایکروسافت کاری جدی‌ای بکند، اما هنوز مایل‌ها پشت سر گوگل است. در زمینه موبایل هم مایکروسافت دونده شماره چهار است، آی‌فون تنها ۶ سال پیش وارد دنیای موبایل شد، اما الان ارزش بازار آی‌فون بیشتر از کل امپراتوری مایکروسافت است.

بله! مایکروسافت هنوز به بازار خوب فروش محصولاتش به شرکت‌ها و ادارات بزرگ امید دارد، اما دنیا در حال تغییر است، الان خیلی از شرکت‌ها بزرگ سیاست جدیدی اتخاذ کرده‌اند که طبق آن به کارکنان خود اجازه می‌دهند که به وسیله مورد علاقه خود کارهای محوله را انجام بدهند و به همین دلیل میزان استفاده از آی‌فون و آی‌پد بالا رفته است. اپلیکیشن‌های ابری و رایانش موبایلی هم وضعیت را برای مایکروسافت دشوارتر کرده‌اند.

در دهه ۱۹۹۰ پی‌سی در مرکز دنیا بود و همه وسایل دیگر در پیرامون آن بودند. اما در دنیای امروز، این ابرها هستند که بر همه چیز اشراف دارند.



طرفداران مایکروسافت چه می‌گویند؟


هنوز ۹۰ درصد کاربران دنیا از ویندوز استفاده می‌کنند. شما اپل را موفق می‌دانید، اما جالب است بدانید که ۷۰ درصد تجارت اپل مبتنی بر آی‌فون است، به عبارت دیگر همان طور که استارباکس متکی به فروش قوه است، اپل هم به آی‌فون متکی است. این راهبرد خطرناکی است که شرکتی به این میزان به یک محصول وابسته باشد.

باید بدانید که تبلت‌ها ابزارهای تولید محتوا نیستند، شما نمی‌توانید با آنها یک مقاله طولانی تاپ کنید.

حباب دات کام را به خاطر بیاورید، آفتاب اپل هم مثل AOL ممکن است روزی غروب کند. محصولات اپل، محصولاتی هستند که سه برابر هزینه بیشتر به کاربر تحمیل می‌کنند و کاربر باید هر آنچه را که اپل دیکته می‌کند بپذیرد، هیچ کنترلی برای مشتریات اپل، باقی نمی‌ماند.

باید ایمان بیاورید که سخت‌افزار در دنیای امروز در حال مردن است، این «محتوا» است که آینده را می‌سازد، بیشتر موفقیت اپل به توافق این شرکت به شرکت‌های خدمات ارتباطی برمی‌گردد که بر اساس آن قیمت خرید آی‌فون برای مشتری‌ها به ۴۰۰ دلار کاهش می‌یاد، اگر مثل آی‌فون یک، مشتری‌های مجبور بودند ۶۰۰ دلار برای گوشی بپردازند، اپل اینقدر موفق نمی‌شد، شرکتی که چیزهای ساده‌ای مثل پورت‌های USB یا HDMI یا توانایی اتصال به ۴G را از مشتری‌هایش دریغ می‌کند تا حاشیه سوددهی خود را حفظ کند.

نوشته سناریوی فاجعه‌آمیز برای مایکروسافت در ۱۰ پرده اولین بار در جالبترین پدیدار شد. فروشگاه : http://www.market98.org/

انتظارات زنان از یک مرد ایده آل

Posted: 11 Dec 2012 10:11 PM PST

انتظارات زنان از یک مرد ایده آل

آهای آقایان، می‌دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند؟ تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید؟ این راهنمایی است كه به شما می‌گوید همسران‌تان چه توقعاتی از شما دارند و چگونه می‌توانید همسری ایده‌آل باشید.

1. به عواطف او احترام بگذارید
بگذارید گریه كند

زنان همیشه قدردان مردهایی هستند كه به عواطف و احساسات‌شان اهمیت می‌دهند. به خصوص وقتی از چیزی ناراحتند. از همسرتان بپرسید از چه ناراحت است و اگر گریه می‌كند به او دستمال تعارف كنید. مطمئن باشید ابراز احساسات باعث تقویت رابطه می‌شود.

2. اهمیت آنچه می‌پوشید
با نظر او لباس بپوشید

مدها می‌آیند و می‌روند اما توجه یك مرد به طرز پوشش خود باید مداوم باشد. این از همان روزهای اول آشنایی برای یك زن حائز اهمیت است. باید سعی كنید بفهمید همسرتان چه نوع ظاهری را می‌پسندد. مثلا اگر دوست دارد رنگ شلوار شما روشن باشد به خواسته‌اش توجه كنید. لباس پوشیدن شما آنطور كه همسرتان دوست دارد قدم مهمی در ایجاد علاقه بیشتر در زنان است. مردان باید بدانند كه بد نیست گاهی لباس قرمز بپوشند، زیرا روانشناسان می‌گویند این یكی از اولویت‌های ناخودآگاه زنان است. آنها معتقدند رنگ قرمز باعث می‌شود مردها قوی‌تر و جالب‌‌تر به نظر بیایند. اما توجه داشته باشید كه این رنگ به مهربان‌تر نشان دادن شما كمكی نمی‌كند.

3. از خودگذشتگی هیچ وقت از مد نمی‌افتد
یك مرد سنتی باشید

زمانی كه پای عواطف به میان می‌آید خیلی از زنان هنوز شیوه مردان سنتی را ترجیح می‌دهند، به خصوص در ابتدای زندگی مشترك. آنها به خوبی می‌توانند از پس كارهایی همچون باز كردن در یا جابه‌جا كردن صندلی بربیایند ولی وقتی تامل می‌كنند یعنی از شما انتظار ادای احترام و همكاری دارند و توقع دارند شما این كارها را برای او انجام دهید.

4. اشتباهات خود را پنهان نكنید
شجاع باشید، اعتراف كنید

می‌خواهید دل همسرتان را به دست بیاورید؟ زنان عموما به رشد شخصیتی علاقه دارند و مردی را دوست دارند كه با ملاحظه و متفكر باشد، به خصوص وقتی می‌دانند به اشتباهش پی برده. این اشتباه می‌تواند اعم از بدخلقی یا بی‌توجهی به آنها به دلیل خستگی از كار باشد. آنها مشتاقند ببینند كه شوهرشان سعی در جبران آن دارد. پس شجاع باشید و به اشتباه‌تان اعتراف كنید.

5. نقش حلال مشكلات را بازی نكنید
گوش كنید، راه‌حل ارائه ندهید

وقتی چیزی همسرتان را آزار می‌دهد او گوش شنوای شما را می‌خواهد نه نصیحت. مردها فكر می‌كنند باید همه چیز را حل كنند، زیرا عموما تمایل به حل مسئله دارند. اما برای یك زن گوش سپردن به حرف‌هایش مانند معجزه‌ای عمل می‌كند كه به عمیق‌تر شدن رابطه كمك می‌كند.

6. سر تكان دادن كافی نیست
با دقت گوش كنید

خانم‌ها واقعا دوست دارند بدانند كه به حرف‌هایشان توجه می‌كنید. كافـــی نیست سر تكان دهید و وقتی مكث می‌كنند منتظرند عكس‌العمل شما همراه با توجه كامل باشد. مثلا اگر از كارفرمای خود شكایت می‌كنند دوست دارند چیزهایی از زبان شما بشنوند از قبیل: متاسفم كه روز سختی داشتی یا چه بد، نگران نباش و... یادتان باشد سعی كنید در ارائه راه‌حل شتاب نكنید.

7. تقلید می‌تواند نشانه علاقه باشد
نشانه عشق

همسر شما با تقلید از اعمال و رفتار شما میزان علاقه‌اش را به شما نشان می‌دهد. مثلا او ممكن است غذایی را كه باب میل شماست سفارش دهد یا لباس به رنگ مورد علاقه‌تان را بپوشد یا لبخند شما را با لبخند پاسخ دهد. پس به اینگونه رفتارها دقت بیشتری داشته باشید.

8. به یك بار گفتن اكتفا نكنید
چند بار بگویید، نه یك بار

بد نیست گاهی ویژگی‌های فردی مثبت او را گوشزد كنید. مثلا از زیبایی‌اش تعریف كنید و بدون اینكه به شما بگوید تغییرات ظاهری‌اش را تحسین كنید. تغییراتی از قبیل كاهش وزن، تغییر رنگ مو و از این قبیل هر چند كوچك هم باشد برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. مطمئن باشید تحسین همسرتان او را بیشتر به شما علاقه‌مند می‌كند.

9. از رابطه‌تان صحبت كنید
فرصتی برای صحبت

وقتی او می‌خواهد سر صحبت در مورد روابط‌تان را باز كند لزوما قرار نیست مشكلی را مطرح كند. روانشناسان معتقدند كه زنان دوست دارند در مورد همبستگی در زندگی مشترك، خوب یا بد پیش رفتن اوضاع و به طور كلی راجع به زندگی گهگاهی حرف بزنند كه این نشانه خوبی است. یك صحبت صادقانه دونفره می‌تواند یك زوج را به هم نزدیك‌تر می‌كند.

10. با او چشم در چشم صحبت كنید
چشم در مقابل چشم

شما به عنوان یك مرد ممكن است ترجیح بدهید در كنار همسرتان نشسته و با او صحبت كنید اما او اغلب ترجیح می‌دهد با شما رودررو باشد. تماس چشمی در حین مكالمه باعث افزایش علاقه بین شما به عنوان یك زوج خواهد شد.

11. لحظه را از دست ندهید
گاهی شما فرمان را در دست بگیرید

نگذارید او همیشه پیش‌قدم شده و سرحرف را باز كند. اگر به شما فرصت صحبت كردن می‌دهد سعی كنید از آن استفاده كرده و بحث را هدایت كنید هرچند موضوع ساده‌ای باشد. توجه به موضوع بحث و به نتیجه رساندن آن برای او بسیار حائز اهمیت است.

12. حفظ رابطه صمیمی اصلا سخت نیست
چرا شاعر نمی‌شوید

همسرتان همیشه خواستار محبت و عشق شماست. فرقی نمی‌كند 2 ماه از ازدواج‌تان گذشته باشد یا 20 سال. تقدیم یك شاخه گل، دعوت به یك شام ساده، چند بیت شعر، حتی اگر كلیشه‌ای به نظر برسد باعث ایجاد صمیمیت بیشتر می‌شود. به گفته روانشناسان زنان از ابراز علاقه‌هایی اینچنین ساده لذت برده و قدردان آن خواهند بود و این قدردانی را همیشه ابراز خواهند كرد.

منبع: مجله ایده آل

نوشته انتظارات زنان از یک مرد ایده آل اولین بار در جالبترین پدیدار شد. فروشگاه : http://www.market98.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر